Frakt och leverans

leverans

Till mottagare i Sverige skickar vi varorna med Postens rekommenderat brev (REK). För närvarande kan vi enbart erbjuda leverans inom Sverige i vår online butik. Vill du ha smycken skickade till ett annat land, vänligen kontakta oss på info@sorsand.se så hjälper vi dig. Leverans sker till den leveransadress du angivit på din profil.

Då alla våra smycken är handgjorda i vår ateljé,  kan leveranstiden variera beroende på smycket. Finns varan i lager skickas den inom 2-3 arbetsdagar. Eftersom vi inte kan garantera lokala leveransförhållanden kan vi inte ange någon garanterad tid för leverans till leveransadressen. Behöver du produkten till ett vis datum, så ber vi dig som köpare att kontakta oss via mail (uppge ditt ordernummer så det blir lättare för oss att hjälpa dig)

Vi försäkrar alla leveranser för förlust och skada medan de befinner sig på väg från oss till mottagarens adress. Försäkringen upphör att gälla så snart leveransen har lösts ut vid den mottagande adressen. Är ditt emballage skadat vid mottagandet ska du som kund notera att du har mottagit ett skadat emballage när du löser ut leveransen. Är ditt emballage skadat ska du skyndsamt och inte senare än 7 dagar efter leveransen kontakta oss samt företaget som emballaget är skickat med. Du måste informera oss om vad som är skadat samt ge oss ärendenumret från leveransföretagets anmälningsformulär.

bemanning

Du kan beställa produkter i vår online butik när du vill. Vi handlägger beställningar måndag-fredag 10:00-17:00 centraleuropeisk tid (CET). Beställningar som inkommer utanför dessa tider hanteras efterföljande vardag.